چند ایده برای نورپردازی دکوراسیون داخلی

نور پردازی دکوراسیون داخلی

در این مطلب کوتاه سعی شده در مورد چند ایده برای نورپردازی دکوراسیون داخلی صحبت کنیم . برای شروع حتما می دانید نور پردازی درست چه تاثیری در بهبود زیبایی محیط خانه یا حتی کسب و کار دارد .

ارتفاع سقف را در نظر بگیرید

اگر فضای وب را بگردید به اندازه های متفاوتی مواجه می شوید از 240 سانتی متر تا 280 سانتی متر البته برای چه نوع ساختمانی باشد یا چه طراحی قرار است برای سقف انجام شود هم در اندازه سقف تاثیر دارد نکته مهم این است که در نظر داشته باشید که لامپ ها یا آویزها را متناسب با ارتفاع کف تا سقف در نظر بگیرید.

نور طبیعی

نور طبیعی نور خورشید است که باید در زمان ساخت خانه در نظر گرفت . نور خورشید بهترین نور و بهینه ترین روش برای صرفه جویی در مصرف انرژی است . البته معیار های دیگر مثل مکان جغرافیایی ، آب و هوای غالب و…. در نظر گرفته می شود . انتخاب پنجره بزرگ تر ، کنار زدن پرده ها در روز محیط خانه را آرم بخش و دلنشین می کند .

نورهای مصنوعی در نورپردازی دکوراسیون داخلی

نورهای مصنوعی ، انواع مختلفی دارند اما به زبان ساده ، برای پذیرایی و اتاق می توانید از نورهای گرم استفاده کنید و برای آشپزخانه و حمام و سرویس می توانید از نورهای سرد و روشن تر استفاده کنید . در نظر داشته باشید در نورهای مصنوعی اصطلاحا هرچه حررات رنگ بالا تر می رود و نور بیشتری تولید می کند برخلاف تصور عموم رنگ آن سرد تر و سفید تر و یخی تر می شود .

همچنین می توانید از لامپ هایی استفاده کنید که قابلیت تغییر شدت و حررات نور را دارند تا مطابق با سلیقه و مود خود آن را تغییر دهید .

برای تابلوها و تزئیناتی از این قبیل می توانید از نور پردازی هدفمند استفاده کنید . به این صورت که برای هر تابلو یک لامپ جدا در نظر بگیرید مثل تصویر زیر که مشاهده می کنید .

نور پردازی هدفمند
برچسب ها: , ,
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x