راهنمای دکوراسیون فضاهای کوچک

راهنمای دکوراسیون فضای کوچیک

راهنمای دکوراسیون فضاهای کوچک : امروزه به دلیل شهرنشینی و افزایش قیمت خانه ها خانه ها کوچک تر شده اند . فضاهای داخل اداری نیز کوچکتر شده اند . برای همین خیلی مهم است که ما بتوانیم محیط کار و محیط زندگی خودمان را آن طور که دلمان میخواهد تزیین و دکور کنیم . با چند راه کار ساده می توان محیطی آرام بخش و بزرگ تر یا متناسب با خواست خود درست کرد.

رنگ های روشن در دیوار و سقف

رنگهای روشن در دیوار یا کاغذ دیواری های روشن را توصیه می کنیم . استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید، آبی کمرنگ، یا رنگ‌های ملایم، به فضا احساس بزرگی و فضای بازی می‌دهد. این رنگ‌ها نور را به خوبی انتقال می‌دهند و باعث میشود فضای محیط بزرگتر جلوه کند

 رنگ های روشن در دیوار و سقف

استفاده بهینه از محیط های بلا استفاده در دکوراسیون فضاهای کوچک

فضاهای خالی مانند زیر تخت می تواند جای مناسبی برای قرار دادن بعضی از وسایل باشد همچنین اگر زیر پله ای وجود دارد استفاده مناسب از آن می تواند در باز شدن فضای منزل و کم کردن شلوغی منزل کمک کند .
استفاده حداکثری از نور طبیعی و مصنوعی
پنجره های بزرگتر یا پرده های روشن باعث میشوند محیط نور بیشتری داشته باشد و فضای اتاق خود را بهتر نشان بدهد . در مورد نور مصنوعی هم همچنین است . استفاده درست از نورهای غیر نور خورسید که به آن نور مصنوعی گفته می شود می تواند محیط را دلنشین‌تر بکند که در این مقاله – چند ایده برای نورپردازی دکوراسیون داخلی -به آن اشاره شده است .

پنجره بزرگ

اگر سقف شما بلند است

اگر سقف شما بلند است می‌توانید از فضای عمودی بهره بیشتری ببرید مثلاً از کمد یا کابینت های بلند استفاده کنید تا از فضا استفاده مناسبتری صورت گیرد .

دکوراسیون دیوار بلند

انتخاب هوشمندانه مبلمان در دکوراسیون فضاهای کوچک

انتخاب هوشمندانه مبلمان می تواند کمک کند تا فضای کمتری اشغال شود مثلاً از مبلمان هایی که فضای کمتری را اشغال می کنند یا کوچکتر هستند استفاده کنید در مورد اشیا دکوراتیو تا آنجا می توانید از اشیا کمتری استفاده کنید و یا آنکه سایز کوچک تری از آنها را استفاده کنید . دقت کنید که اشیا فضای افقی کمتری را اشغال کنند.
میز و صندلی های غذا خوری طوری باشن که هم فضای کمتری اشغال کنند و هم صندلی های آن زیرش برود تا فضا باز تر گردد . همچنین میزهای هستند که با چرخاندن یا کشیدن در زمان مورد نیاز بزرگ تر هم می شوند . به عنوان مثال از چهار نفره تبدیل به شش نفره یا بیشتر می شوند.
از مبلمانی استفاده کنید که پایه های آن طوری باشد که زیر آن دیده شود . این کار حس بزرگ بودن فضا را القا می کند .

استفاده از آینه ها در دکوراسیون فضاهای کوچک

قرار دادن آینه ها در در قسمتهای درست در منزل می تواند به زیبایی و حس بزرگ بودن منزل کمک کند. به عنوان نمونه قرار دادن آینه روبروی پنچره می باشد .

درهای کشویی

استفاده از درهای کشویی می تواند یک فضا را تبدیل به دو اتاق کند برای استفاده خوب از نور می توانید از درهای کشویی که دارای شیشه بزرگ هستند استفاده کنید . خوبی در های کشویی در این است که هر زمان به محیط بزرگتر نیاز داشتید آن را درون دیوار پنهان کنید.

در کشویی
درهای کشویی با شیشه

هارمونی یا ست بودن دکوراسیون

هارمونی یا ست بودن دکوراسیون کمک می کند که از شلوغ بودن مکان جلوگیری کند . سعی کنید که هماهنگی رنگی یا همان ست بودن لوازم و اشیاء با دیوارها و کاغذ دیواری ها را رعایت کنید . نکته کلیدی این است که از پر کردن و شلوغ نشان دادن فضا جلوگیری شود. استفاده از طرح‌های ساده و کم جزئیات در دیوارها، پارچه‌ها و مبلمان، به فضا یک حس ساده و آرامبخش می‌دهد و از ایجاد احساس آشفتگی در فضا جلوگیری می‌کند.

استفاده بهینه از دیوارها

بجای اینکه از میز تلویزیون استفاده کنید که فضای نسبتا زیادی را اشغال می کند . تلویزیون را به دیوار وصل کنید . یا می توانید از قفسه دیواری را سفارش دهید که در آن تلویزیون شما هم جا بگیرد . حتی می تواند طوری باشد که بشود تلویزیون را در آن مخفی کرد به این صورت که قفسه دارای در کشویی باشد که بتوانید در آن را زمانیکه از تلویزیون استفاده ندارید ببندید.

تلویزیون روی دیوار


قفسه های بلند می توانند انتخاب هوشمندانیه باشند حتی اگر سقف شما کوتاه باشند. آنها می توانند بسیاری از وسائل شما در خود جای دهند . باز هم نکته کلیدی این است که قفسه ها بلند باشند حتی تا سقف برسند .
از میز لب تاب یا میز تحریری استفاده کنید که وقتی به آن نیاز ندارید جمع شود یا از دیوار آویزان شود .

از چیزهای چند منظوره استفاده کنید

مانند مبل های تخت شو که اگر هر زمان که نیاز به تخت داشتید . می توانید با کشیدن آن را تبدیل به تخت کنید . از صندلی هایی چند منظوره استفاده کنید که بشود صندلی میز نها خوری باشد و هم بشود و هم آن قدر راحت و ارگونومیک به این معنا که مناسب برای نشستن درست در زمان کار پشت میز هم باشند.
صندلی های مکعبی که هم می توانند به عنوان میز استفاده شوند هم به عنوان صندلی استفاده شوند .

در پایان باید اذعان کنیم این مقاله در راهنمای دکوراسیون فضاهای کوچک می توانست خیلی جزئیات بیشتری را شامل شود اما ما خواستیم مقاله کوتاه تر باشد . نکات کلیدی زیر را به یاد داشته باشید .

  • رنگ های روشن در دیوار و سقف
  • حواستان به فضا های بدون استفاده باشد
  • استفاده حداکثری از فضای عمودی
  • استفاده حداقلی از فضای افقی
  • رعایت هارمونی و ست بودن لوازم
  • استفاده از اشیاء و لوازم چند منظوره
  • پنجره های بزرگ یا پرده های روشن تر
  • خلاقانه فکر کنید !
برچسب ها: , , , ,
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x